Senaste tiden...

Hallå alla fäns..

Farsan har inte riktigt haft tid att varken skriva åt mig eller lära mig hur det här funkar som..
Men nu så har han tid att diktera lite åt mig.
Så vad ska man säga om senaste tiden då?
Jag fick följa med på fiske förrförra helgen, eller ja följa med vet jag itne om jag skulle kalla det. De (husse och Lars) tyckte att det kunde vara lite för farligt för mig nere vid vattnet så de tyckte att jag skulle stanna vid bilen, så där fick jag sitta snarad (läs kopplad) och det tyckte jag inte riktigt om så jag gömde mig under trädet som jag satt fast i huuur länge som helst tyckte jag, husse tyckte dock inte att jag fick sitta där så länge då han pratade något om en halvtimme åt gången, men det kändes som att det var hela dagen varje gång de kom tillbaka och släppte lös mig så jag fick springa runt och nosa lite.
Och ingen fisk tog de upp heller, eller ja, en men den fick ju inte jag.. :-S
Så jag snodde skinnet av den som den supersnabba Cimasläktade flat jag är.

Jag har även lärt mig två mycket viktiga saker det senaste nu, husse och matte gillar det dock inte, de kallar det för att tigga och att inte ligga still vid kloklippning. så de tycker att jag borde träna bort dessa dumheter. Så jag får nog vara lite försiktigare med att tigga den närmsta tiden iallafall för de blir inte riktigt glada när jag försöker klättra upp i deras knän vid köksbordet. Och det är faktiskt min hemlis vart jag har fått det ifrån :-D

Men en sak som jag verkligen älskar mer och mer och mer. Det är skogspromenader, jag älskar att springa och springa och äta blåbär och döda mossa är en ny höjdare det skvätter så häftigt om den om den är lite blöt.. :-D
Jag fullkomligt älskar att gå i skogen så mycket att jag faktiskt kan gå skitbra i koppel om vi ska till skogen, eller ja koppel har jag blivit en riktig hejjare på, det tycker faktiskt både husse och matte. så jag går och är så stolt i koppel numer..

Och på allmän begäran så ska jag lägga upp lite bilder från senaste tiden.. :-)

husses gäddattackerade harr han var så nöjd över det, det skulle visst vara skithäftigt på ett lätt klass 4 spö.  Jag fattade inget så jag åt lite blåbär istället..
Från fisket lördagen den 15/8 (såret på magen är från en gädda som attackerade den under drillningen)

Från fiske den 15/8
vill leka NU!!
Kom igen nu ska vi BUSA.. :-D

Jag gillar apportering..

Liten utsikt över motorbanan som vi går förrbi på våra promenader..
alla blå bär är inte blåbär..
Alla blå bär är inte blåbär men det märker man ju först efter man ätit upp dem.
Jag är en mossätande Björn.. :-D
Passa dig för björnen som gömmmer sig i skogen.. :-D
Snälla husse kan vi inte gå en sväng till i skogen.. Snäälla..
Jag vill inte gå hem än, Jag vill bara få springa lite till..

Massa knasigheter.

(börjar med att be om ursäkt för att det inte är några bilder med)

Hallå.

Den senaste tiden så har husse och matte jobbat hela dagarna så jag har fått vara hemma själv i hundgården vilket jag inte alls tycker är speciellt kul..
Men lika glad är jag för det på morgonen när vi ska ut i hundgården, jag hoppar och studsar och gör mina piruetter hela vägen in i hundgården, varför? Jo för att husse har ju frukosten med sig till mig.. :-D
Mums säger jag bara..
Vi har haft riktigt varmt senaste veckan så det har gjort att jag nog varit lite lugnare i hundgården på dagarna men oxå så har det betytt att jag får gå ner och bada i sjön nästan varje dag.. :-D
Jag tycker inte riktigt om att simma än men att plaska runt i vattenkanten går bara finfint..
Så man får svalka sig lite i alla fall.
Och i helgen så hade husse med sig en sån där grönvit kastpåse till mig.. ;-)
Han ville prova några kast på vatten för att se hur jag betedde mig, och som den superduktiga flat jag är (lite svårt att vara annat när man har en mormor som cima) Så skuttade jag ut i vattnet och hämtade den tre gånger på rad.
Och nu så sitter jag utan att springa efter den innan kodordet "apport" kommer.
Visst är jag duktigast i världen.. :-)
Igår blev det en lång dag i hundgården, vilket jag inte gillade alls, plus att mina hörntänder börjar klia något så fruktansvärt. :-S Så igår var stora mattrivardagen. jag slet upp hela plastmattan i hundgården så att det bara var flisor kvar av den, och spånskivorna kom fram under, inte så poppis hos husse och matte men de tyckte ju mest synd om mig som hade fått vara ensam så länge så det var nästa så att de bad mig om ursäkt..
Igårkväll så fick jag även prova på att apportera lite mer, husse kastade först ca 10 meter som jag sprang som en vilde och hämtade, när han såg att det fungerade så klockrent så ville han prova en lite längre apportering, så han tog i allt han kunde med valpkastpåsen så den flög nästan hela gräsmattans längd och landade i en nykrattad gräshög (min favorit sort av gräs) så han blev nog lite nervös att jag skulle börja leka med gräset istället för att hämta dummyn men som den duktiga hund jag är så satt jag så fint bredvid honom tills han sa apport och då satte jag av i världens fart mot gräshögen trodde husse, men ack så fel han hade.
Jag sprang som vinden försökte plocka upp dummyn i farten, det gick sådär, tokvolt genom gräshögen, shit happens tänkte jag learning by failure, upp igen tog dummyn (plus ca ett kilo gräs) och full fart mot husse som klappade om mig och var jättestolt, sen kunde jag slappna av och äta gräset som jag fick med mig.. :-)
fattar du vad perfekt det blev?! Beröm och ett kilo nyklippt gräs. min lycka var gjord.
Och imorse så hade husse och matte båda två ganska bråttom till jobbet.
Så när husse skulle ta sin macka så var jag snabbare än vad han så jag tog den ur handen på han, shit inte en bra ide visade det sig, han blev precis tokig och brottade ner mig på golvet och skällde ut mig efter noter, sen åkte jag ut i hundgården trots att husse hade tänkt ha med mig till jobbet idag. Hoppsan, ska nog låta bli att ta husses smörgås i fortsättningen.
Nej nu måste jag fortsätta gnaga på mitt märgben och pipa med min pipanka..